تبلیغات
سنگر بیدارى - زیبایی‌هایی پنهان در پس رنگ و لعاب‌ها
 
                                                        
درباره وبلاگ

همیشه امكان ضربه زدن از سوی دشمنان انقلاب و دشمنان ایران اسلامی هست حتی در بهترین شرایط . همیشه كمین دشمن را در نظر داشته باشیم . غفلت از اینكه ممكن است به حركت عمومی ملت ایران ضربه ای وارد شود ، چیز خطر ناكی است . هوشیار باشید . این همان توصیه ی امیر مؤمنان ( علیه السلام ) است كه فرمود :«و من نام لم ینم عنه » در عرصه زندگی سیاسی دچار خواب آلودگی نشویم در پشت سنگرها خوابمان نبرد . اگر تو خوابت برد ، باید بدانی كه دشمن ممكن است بیدار باشد
سنگر بیداری
مدیر وبلاگ : Unknown Soldier
شهدای دیار قطب

 

لوگوی سنگر بیداری

سنگر بیداری

PRchecker.info
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

رئیس سازمان غذا و دارو می‌گوید ایران رتبه هفتم مصرف لوازم آرایشی را در دنیا دارد

بخش اجتماعی تبیان
ارایش
رئیس سازمان غذا و دارو می‌گوید ایران رتبه هفتم مصرف لوازم آرایشی را در دنیا دارد و در همین رابطه و بر اساس آمارهای موجود، زنان ایرانی سالی 2 میلیارد دلار خرج لوازم آرایشی می‌كنند؛ رقمی كه اگر با دلار 3 هزار و 300 تومانی محاسبه شود به عدد 6 هزار و 600 میلیارد تومان می‌رسیم. البته چندی پیش دبیر نخستین همایش ملی سلامت، بهداشت و زیبایی كشور، با اشاره به بالا بودن سرانه مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران گفته بود:«۸۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی موجود در بازار به صورت قاچاق وارد و اغلب در داخل كشور بسته‌بندی می‌شوند.»

سن آرایش در ایران به مرز ۱۳ تا ۱۵ سالگی رسیده است و در خصوص مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی هم باید بگوییم كه رتبه دوم خاورمیانه و رتبه چهارم دنیا را داریم و این به خاطر این است كه سرانه مصرف لوازم آرایشی در بین خانم‌های ایرانی پنج برابر زنان در منطقه خاورمیانه است.
البته در ایران هم تا چند وقت پیش زیبایی را در طبیعی بودن پوست و چشم و مو می‌دانستند و كسی فكرش را نمی‌كرد كه روزی از راه برسد كه نه تنها اجزای صورت كه ناخن‌ها و گوش و گونه‌ها هم از هیچ رنگ و تركیب و تغییری در امان نباشند.
متأسفانه الگوی زیبایی‌شناسی در ایران چنان با سرعت تغییر كرد كه در كمتر از دو دهه همه رنگ‌های طبیعی از موها و گونه‌ها و لب‌ها حذف و در كنار جایگزینی رنگ‌های جدید عمل‌های جراحی هم پایشان به صورت خانم‌ها باز شد.

۸۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی موجود در بازار به صورت قاچاق وارد و اغلب در داخل كشور بسته‌بندی می‌شوند

یادمان نرفته كه تا چند سال پیش، اگر دختر ازدواج‌نكرده‌ای ابروهایش را برمی داشت و صورتش را اصلاح می‌كرد، ناهنجاری تلقی می‌شد و در گروه‌های خانوادگی و دوستانه و مدرسه و حتی دانشگاه مورد انتقاد بود اما در عرض چند سال این قبح از بین رفته و این هنجارشكنی تا آنجا پیش رفت كه در حال حاضر پسرها هم ابرو برمی دارند هر‌چند بخشی از لوازم آرایشی در چارچوب خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرد اما قسمت قابل توجهی از آن در جامعه وجود دارد كه با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما اصلاً همخوانی ندارد.
كارشناسان معتقدند در جامعه‌ای كه به خاطر تكنولوژی و ارتباطات زیاد به سمت جهانی شدن پیش می‌رود، نمی‌توان از تأثیر خاموش رسانه‌ها چشم پوشید. اینكه گاه دیده می‌شود كه یك نوع آرایش كه شبیه فلان بازیگر ‌هالیوودی است و فلان مدل مو كه كه برگرفته از یك فوتبالیست است رایج می‌شود، ثابت‌كننده این ادعاست كه در الگو گرفتن‌ها برخی به خطا می‌روند.
حال با توجه به كاهش سن آرایش در كشور و رتبه بالایی كه در مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی به ایران اختصاص یافته است، می‌بایست به گونه‌ای برنامه‌ریزی و رفتار كرد كه سمت اصلاح روش‌های استفاده از این قبیل محصولات تغییر یابد یا حداقل معقول‌تر شود.





نوع مطلب : بیداری اجتماعی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




پنجشنبه 24 فروردین 1396 08:42 ب.ظ
Great web site. A lot of helpful information here. I'm sending it to a few pals ans also sharing
in delicious. And obviously, thank you for your effort!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر